Cap de la Gallina Pelada

Aquesta vegada no m’esplaiaré gaire comentant aquesta ruta, ja que em vaig limitar a seguir les indicacions de la ressenya que el Palau Robert té a la seva pàgina web. Així que, si voleu fer aquesta mateixa proposta, podeu descarregar-vos la informació d’aquesta pàgina
El que sí diré és que, com sempre, existeixen moltes variants. Pel que a mi respecta, vaig variar el descens de la Roca Blanca, ja que, en comptes de fer-ho baixant per les Llosanques, ho vaig fer seguint la carena passant per sobre del cingle que segueix la rua de l’Orenella, en sentit sud-est a nord-oest, per trobar el GR 107 a l’alçada del Portet. Aquesta opció la vaig trobar molt còmoda, perquè, tret del primer tram de baixada a la zona arbrada, la resta no em va presentar cap complicació.
El recorregut es troba molt senyalitzat amb fites de pedres que ens marcaran el camí. Si tot i això no ho veiem clar, es tracta d’anar tan a la vora com puguem del cingle.
També vaig veure, ja a la pista de retorn a l’aparcament, que una vegada hem baixat de la Roca Blanca és possible baixar pel dret, en sentit nord, pel paratge anomenat Canal Des, ja que vaig veure que el bosc sembla tenir el sotabosc molt net.
Aquest últim comentari s’ha d’agafar amb totes les cauteles, perquè la zona és molt escarpada i plena de cingleres. Tot sigui que agafem una drecera pel dret i acabem amb el pas tallat pel pedregam, o el que és pitjor, pel precipici. Crec que el millor és seguir pels camins marcats i no buscar aventures.
Una persona em va dir una vegada que “no hi ha millor drecera que la carretera” (quan no coneixes el territori que trepitges).

Referències aproximades dels punts de pas.

aturades incloses

Coll Ginebrer42.2011131.75129304:11:211.66812.503

Fitxa tècnica

Dades obtingudes d’un track gravat amb un GPS TwoNav Sportiva

• Toponímia: la del mapa d’Alpina
  • Punt d’inici: coll Ginebrer
  • Pendent mitjà de pujada: 14,70%
  • Cartografia: Editorial Alpina
  • Com arribar-hi: itinerari Google Maps
  • Tipus de terreny: senders i pistes
  • Tipus de recorregut: circular
  • Temps aturat: 46 minuts
  • Dificultat d’orientació: baixa
  • Altura mínima: 1.662 metres
  • Pendent mitjà de descens: 12,00%
  • Mapa: Rasos de Peguera
  • Accessibilitat: s’hi arriba amb vehicle normal per carretera asfaltada
  • Itinerari fet en sentit:  horari
  • Temps caminant: 3 h. 25 minuts
  • Dificultat de progressió:  carena sense camí
  • Ascens positiu: 808 metres
  • ibpindex:   97  consultar document

Ressenya del recorregut

Així ho vaig viure jo el dia 12 d’abril de 2011, data de realització del recorregut.

Sortim de l’aparcament i comencem a caminar pel costat de la carretera en sentit sud, fins a arribar a les escales que pugen a la font Freda. No triguem gaire a arribar al pal indicador que marca el desviament cap al refugi Delgado Ubeda i la font Freda. Deixem la pista i puguem per les escales en direcció a la propera font Freda. A partir d’aquí anirem trobant senyals de pintura groga.
Més endavant trobem dos senders. Qualsevol és bo. Seguim però pel sender senyalitzat i arribem a la Planella petita. El sender continua per la vora esquerra però tirem pel dret per pujar el llom que tenim al davant. Anem trobant fites i deixem els diversos corriols que se’n van per l’esquerra. Anem girant de mica en mica cap al sud-oest, pujant tranquil·lament per on vulguem, ja que el terreny és obert i ho permet. Després d’una llarga caminada arribem al refugi Delgado Úbeda.
Ens dirigim pel seu costat a trobar un sender que es veu al seu darrere, ja amb el cim objectiu del dia a la vista. El vessant de la muntanya és net de vegetació i permet caminar per on millor ens sembli, tot i que un clar corriol es dirigeix al cim. Ho assolim sense problemes en un còmode passeig superant lloms amb lleuger pendent ascendent.
Si el dia ho permet, les vistes són espectaculars en 360 graus. Un reguitzell de cims se’ns presenten ufanosos. Destaca, per sobre de tots, el Pedraforca, molt a prop d’on ens trobem. Ens podem estar una llarga estona, si la meteorologia ens és favorable.
Per fer el descens seguirem la carena en el mateix sentit que hem fet el cim i seguim la carena, amigable, en sentit nord-oest, a la cerca de la Roca Blanca. No ens costarà gaire arribar. Quan som, farem un primer descens decantant-nos por la carena en sentit sud-oest fins a trobar un planell amb un encreuament senyalitzat amb una fita. Deixarem el viarany que continua recte i es dirigeix, per si és de l’interès d’algú, ja que també ens fa el pes, per les Llosanques fins a l’Estret i connecta amb el GR 107 que enllaça amb el Portet, i seguirem pel de la dreta, que baixa, fitat, en sentit nord-oest fins a els Esmaris, punt on girarem a l’esquerra, en sentit oest primer i sud-oest després per arribar al Portet.
Aquí connectem amb el GR 107. Passem al cap de poc per la font del Portet. En aquest punt deixem el GR per agafar una pista que ens portarà a passar entre la roca del Llamp i Roca Rodona, punt en el la pista gira en sentit est.
Seguint la pista i després d’una llarga passejada, arribem al punt al qual hem aparcat el cotxe, amb la qual cosa es dóna per acabada la caminada.

Print Friendly and PDF Imprimeix (Del document previ que s'obtengui s'haurà d'eliminar tot allò que no interessi, sobretot les fotografies.)

Perfil

Mapa amb el recorregut

Mapa con Leaflet

En aquest enllaç hi ha la traça, per si te la vols descarregar.

Visor d'imatges

Si ho prefereixes, pots accedir a l’àlbum fotogràfic

Vols fer un comentari?

Informació sobre protecció de dades:

1. Responsable: Héctor Ugalde Rojo.
  2. Finalitat: respondre al teu comentari.
  3. Legitimació: el teu consentiment.
  4. Temps d’emmagatzematge: fins que el titular ho demani.
  5. Comunicació de les dades: no es comunicaran dades a ningú excepte per obligació legal.
  6. Els teus drets: Informació, Accés, Oposició, Rectificació, Oblit, Portabilitat, Limitar, No ser objecte de decisions individualitzades i Presentar una reclamació davant l’autoritat de control.
  7. Contacte: admin@reptesmuntanyencs.cat
  8. Informació addicional: Més informació a la pàgina de política de privacitat.